jag talar ut om min pappa

Några har frågat hur min pappa dog osv, så nu berättar jag lite saker om mig och min pappa.
Min pappa dog av en cancer som heter sarkom, det finns många former av sarkom men sarkom är ganska ovanligt. Min pappa hade sarkom i magen (buken). Ärligt talat så vet jag inte så mycket om min pappas sjukdom, det är ingen som har satt sig med mig och berättat ''lixom så här är det..''. Så länge tillbaks som jag minns har min pappa tagit massa mediciner. Medicinerna har alltid varit där.
Min mamma och pappa skillde sig 2009 kanske, jag kommer inte ihåg.. Jag bodde mest hos mamma, vilket jag ångrar väldigt mycket.. Jag valde mammas sida kan man väl säga.. Men när jag var mindre då var jag pappas flicka, jag följde alltid med honom i lastbilen, jag var tillochmed så liten så han kokade upp vatten i kaffekokaren så jag fick välling, haha.. Har väldigt många minnen från våra lastbilsutflykter..
Någon gång 2010 blev min pappa väldigt sjuk och fick åka tillsjukhuset i krstianstad, vi hälsade på honom ofta vilken jag inte tyckte om alls.. Han hade blivit till skinn och ben.. Min pappa har alltid varit tjock, glad, härlig och kommit med sina dåliga skämt.. Men nu när han låg på sjukhuset och bara var skinn och ben för att han fick näring genom slangar.. Hans blick när han kollade på mig, den kommer jag aldrig glömma.. jag saknar honom så.
Min pappa hade alkoholproblem, när min pappa inte jobbade så drack han ganska ofta, och när han drack blev han elak och arg, det är också något jag aldrig kommer glömma.
Min pappas största hobby var gokart, han älskade det. Det var också en stor del i mitt del innan, min bror körde så jag följde med rätt så ofta. Jag skulle börja köra också men min pappa blev för sjuk för att jag skulle kunna börja. Jag vill jätte gärna börja köra gokart, det känns som om jag skulle hedra min pappa då. Många frågar om jag blir ledsen när jag snackar om min pappa, men det beror på vad man snackar om. Jag har lixom kommit över en del, men visst ibland kommer tårarna fram.
När min pappa dog så flyttade min mamma till huset igen, fast vi har bott här i snart 2 år utan min pappa så får jag upp minnen i huvudet när jag kollar på något (tex om jag kollar på spisen så tänker jag på när min pappa och jag lagade mat..). jag älskar dig pappa.
 
Om ni undrar något mer så är det bara att kommentera vad ni undrar.

kommentarer

kommentera mitt inlägg här:

Namn:
vill du att jag ska komma ihåg dig?

msn/E-postadress: (publiceras inte)

din bloggadress:

kommentar:

Trackback